Få din bil rustbehandlet og forlæng levetiden
Det er ikke nogen hemmelighed, at det danske vejr ofte er gråt, trist og fugtigt. Danmark er også et land, hvor vi oplever perioder med sne og frost, der medfører saltning på de danske veje. Derfor er undervognene på de danske biler ekstra udsatte, når det kommer til rustangreb. Stenslag eller andet kan skabe ridser og revner i lakken, og så er det blot op til det danske klima at give rusten de perfekte betingelser, for at den kan sprede sig.
Hvornår skal min bil undervognsbehandles?
Fra dag 1. For at give din bil og din bils undervogn den længste levetid, skal den i princippet allerede behandles inden den overhovedet kører den første kilometer. Det er sådan, at en undervogn på en bil, der kommer lige fra fabrikken, ikke er tilpasset det danske vejr og klima helt optimalt. Fabrikkerne ligger ofte i de mere sydlige lande, hvor vejret er mere tørt, og det kan muligvis være derfor, der ikke bliver taget højde for ekstra rustbeskyttelse, inden bilen forlader fabrikken. Hvis du får lavet en undervognbehandling inden din bil bliver 1 år, kan du ofte opnå ekstra garanti på behandlingen. Er din bil over 1 år, kan det ydermere svare sig at få en dobbeltbehandling, og dermed forlænge din bils levetid.
Fordele ved Dinitrol
Der findes forskellige mærker til rustbeskyttelse. Et af disse hedder Dinitrol, og det er et af de mere kendte. Fordelen ved dette mærke er bl.a., at det har mange år på bagen, og der ligger derved en slag kvalitetsstempel. Det er et mærke, de fleste automekanikere og værksteder har, og det kan man også tage som et godt udgangspunkt. Med Dinitrol kan du opnå 30 års garanti, hvis du får lavet en undervognsbehandling, inden din bil bliver 1 år. Er din bil over 1 år – og max 3 år – kan du få 20 års garanti. Desuden har Dinitrol forskellige centre, hvor der specialiseres præcis i dette mærkes undervognsbeskyttelse. Se for eksempel her.