Rustbeskyttelse af undervogn

Rustbeskyttelse af undervognen på din bilTypisk når vi går på jagt efter et projekt bil, vi ser for dem med en minimal mængde af korrosion, men ikke denne gang. Vi faktisk opsøgte rustiest, crustiest, mest forvitret muskel bil, vi kunne finde, havde endnu ikke udviklet store huller eller strukturelle problemer. Hvorfor i alverden? Fordi rust er en realitet for de fleste årtier gamle projekt biler, især budget-venlige dem.
Vil vi gerne bevise, at det er ikke nødvendigvis noget at frygte. Det heller ikke at betyde timers slibning indtil dine fingre bløder eller ved hjælp af skadelige og barske kemikalier til at konvertere eller fratage rust væk. Der er masser af muligheder og i nogle tilfælde er det billigere og lettere at komme tilbage til skinnende stål end du måske er klar over.

Gemt væk i en Såkaldt strand by, fandt vi vores billig kandidat: en sten-bestand, urestaureret, umalet, og klart uelsket ’68 xR7 Cougar sidder under et træ kun en ringe par blokke fra kysten. Mens vores Mercury score var fuldstændig, fuldt funktionel lige ned til hideaway forlygter og sekventielle blinklys og en perle mekanisk, års forsømmelse i en kystmiljøet havde forladt mere overflade rust end maling på sheetmetal.

Rustbehandling af bilen

Nogle eksperter siger, at rustbeskyttelse faktisk kan accelerere rust hvis det gøres forkert. De nævnte virksomheder har alle gjort rustbeskyttelse i mere end 15 år. Der anvendes flere metoder.

Mange rustproofers såsom Ziebart bruge en voks og olie metode, der skaber en tjære-lignende belægning. Andre, såsom, bruge en olie, der siver ind sømme til at fortrænge fugt. Falls Rustbeskyttelse ikke bore huller, men anvender eksisterende drænhuller og en nål til at indsprøjte en voksagtig materiale.

For at få en fornemmelse for kvaliteten af ​​arbejdet, så spørg om det antal gange kunder har samlet på deres garantier. Nogen Rustbeskyttelse sagde kun to kunder i 28 år har haft krop arbejde på grund af rust. Det er lige så vigtigt for forbrugerne at spørge, hvor ofte krav nægtes på grund af udelukkelser som rustbeskyttelse har, såsom “overflade rust.” Da rustproofers måske ikke er så forestående om anprisninger nægtet, kan forbrugerne ønsker at kontakte.

Husk god undervognsbehandling

Når de har brugt 2000 til 3000 kroner for rustbeskyttelse, kan bilejere antage, at eventuelle rustpletter, der vises ville blive repareret uden omkostninger. Men det er ikke nødvendigvis sandt.

Overflade rust eller rust “udefra i,” er ikke omfattet. Boblende maling sandsynligvis ikke omfattet. Hvis malingen blærer, butikken vil sandet det ud og tjek metallet nedenunder. Hvis det er sølv i farver, skrælning maling er ikke et resultat af rust, og er forbrugerens ansvar.

Mange, siger en af ​​de bedste indikatorer for, om en plet er under garanti er, hvordan kroppen butikken skriver det op.

“Hvis estimatet kræver en metal dims, er der normalt vil være dækket,” sagde han. “Et skøn, der opfordrer til slibning og maling indikerer overflade rust.”

Det er vigtigt at finde en rustbehandler, der deler din mening om reparationen. Hvis rustbeskyttelse- smiddel tillader dig at tage bilen kun til sin krop butik, tage det til flere andre alligevel for at opbygge en sag mod selskabet i små fordringer domstol, hvis et krav er nægtet.

Uanset om en bil er blevet rustbeskyttet, kan forbrugerne minimere rust ved at vaske deres køretøjer mindst en gang om måneden hele året og inden for en uge i hver snefald. Næste gang bilen bliver serviceret, spørg mekanikeren eller et medarbejder til at påpege de drænhuller i dørene, rocker paneler og steldele. Kontroller, at de er ikke tilstoppet. Efter at bilen vaskes, køre din hånd langs den nederste tredjedel af dørpanelerne for at kontrollere for overflade uregelmæssigheder.